تبلیغات
توحید و عرفان - مباحثه با یک دوست ۳

توحید و عرفان
 
وبگو | پلیر ساده و زیبای پخش آهنگ

متن جانشین


✿بی تو مهتاب شبی باز از آن كوچه گذشتم ✿ همه تن چشم شدم خیره به دنبال تو گشتم ✿ شوق دیدار تو لبریز شد از جام وجودم ✿ شدم آن عاشق دیوانه كه بودم ✿ در نهان خانه جانم گل یاد تو درخشید✿ باغ صد خاطره خندید✿ عطر صد خاطره پیچید ✿ یادم آمد كه شبی با هم از آن كوچه گذشتیم ✿پر گشودیم و در آن خلوت دل خواسته گشتیم ✿ ساعتی بر لب آن جوی نشستیم ✿ تو همه راز جهان ریخته در چشم سیاهت ✿ من همه محو تماشای نگاهت ✿ آسمان صاف و شب آرام ✿ یادم آید تو به من گفتی : از این عشق حذر كن ✿ لحظه ای چند بر این آب نظر كن ✿ آب ، آیینه عشق گذران است ✿ تو كه امروز نگاهت به نگاهی نگران است ✿ باش فردا كه دلت با دگران است ✿ تا فراموش كنی ، چندی از این شهر سفر كن ✿ با تو گفتم حذر از عشق ؟ ندانم ✿ سفر از پیش تو ؟ هرگز نتوانم ✿ روز اول كه دل من به تمنای تو پر زد ✿ چون كبوتر لب بام تو نشستم ✿ تو به من سنگ زدی ! من نه رمیدم نه گسستم ✿ باز گفتم كه تو صیادی و من آهوی دشتم ✿ تا به دام تو در افتم همه جا گشتم و گشتم ✿ حذر از عشق ندانم. سفر از پیش تو هرگز نتوانم ، نتوانم ✿ یادم آید كه دگر از تو جوابی نشنیدم✿ پای در دامن اندوه كشیدم ✿ نگسستم ، نرمیدم ✿ رفت در ظلمت غم آن شب و شبهای دگر هم ✿ نه گرفتی دگر از عاشق آزرده خبر هم ✿ نكنی از آن كوچه گذر هم ✿بی تو اما به چه حالی من از آن كوچه گذشتم✿

 
نوشته شده در تاریخ جمعه 6 مهر 1386 توسط مهم نیست

(ادامه دو ارسال قبلی)

اما در مورد مبحث تعمق که فرمودید کفر است اگر در همان کافی و

.

همچنین در تفسیر صافی (تفسیر سوره اخلاص نگاهی بیفکنید حدیثی را

.

میابید به این مضمون که خدا سوره اخلاص را و ایات ابتدایی سوره حدید

.

را  برای عده ای از متعمقون در اخرالزمان نازل فرمود که هر کس ورای

.

انرا بطلبد هلاک خواهد شد . پس مطلق تعمق هم نفی نشده است . در

.

مورد انکه فرمودید در سوره صافات خداوند را منزه از انچه وصف میکنند،

.

میداند باید بگویم که این حرف که شما زدید از غرر فرمایشات عرفاست.

.

عرفا قائلند به اینکه خداوند تاکنون نه حمد شده و نه کسی او را انچنان که

.

شایسته است شناخته . هر کس به ادازه فهم خود به خداوند معرفت

.

دارد. ولی خداوند منزه است از معرفت همه افراد. جز معصومین که

.

بالاترین درجه  معرفت را به حق دارند. اساتید ما اول که به توصیف ذات

.

نپرداخته اند بلکه به توصیف صفات پرداخته اند. به توصف ذات هم تنها در

.

حد سوره توحید و ایات اولیه سوره حدید پرداخته اند. والبته خود هم به

.

عدم درک صحیح از از خداوند اذعان دارند و میگویند سبحان الله عما

.

یصفون. نمیدانم در کتب عرفا وقتی که در مورد خداوند صحبت میکنند

.

حرفهایی را که در ختامه کلامشان میاورند نمیبینید؟؟؟؟؟ نظیر

.

گفتا غلطی نشان زما نتوان یافت

.

                                                         از ما تو هر انچه دیده ای پایه توست

.

یا

.

انچه پیش تو غیر از ان راه نیست

 .

                                                                 غایت فهم تو است الله نیست

.

اما فرمایش شما مبنی بر نفی شناخت صفات خدا عجیب است. مگر شما

.

اینهمه روایت که به شرح و بسط صفات میپردازند ندیده اید؟؟؟؟؟؟ اگر ندیده

.

اید یک سری به تفاسیر روایی در قسمتهایی که اسماء الهی امده است

.

بزنید به بی پایه و اساس بودن حرف خود پی خواهید برد. اما این جمله

.

شما که فرمودید (توجه شود که احادیثی که به آن استناد میشود مثل بعض

.

احادیث دستاویز عرفا ، از قرن خاصی ! به یکباره ظاهر نشده اند و همه

.

شناسنامه دار و بقولی ؛ پدر و مادر دار هستن!!!) را من هم قبول دارم چون

.

هرجا که حدیثی را امثال عرفا بیا ورند بلافاصله باید عمری را صرف کنند تا

.

سند ان حدیث را مشخص نمایند و در اخر هم  منکرین سخن عرفا مهر کفر

.

و بطلان بر ان بزنند . اما وقتی حدیثی را خود مخالفان ذکر میکنند حتما پدر

.

و مادر دار است . احادیثی که از زبان عرفا در بیاید به اصطلاح بی پدر و مادر

.

هستند.خب این هم حرفی است. دوست بزرگوار: بنده در علم رجال

.

تبحری ندارم که پدر و مادر حدیث را برای شما در بیاورم. هرجا هم که

.

درطول مباحث ازمن سند رجالی بخواهند چون در علم رجال بی اطلاعم

.

متاسفانه نمیتوانم انرا بیاورم. اگر هم در ان علم سررشته داشتم وقتش

.

را برای اثبات حدیثی که نه از نظر عقل مطرود است و نه از نظر قران ،

.

نداشتم. بنده احادیث مشابه و برهان عقلی و شواهد قرانی که موید

.

صحت این حدیث هستند را برای شما اوردم تا شما برای بنده سند رجالی

.

را پیش نکشید که کشیدید .خودتان توجه بفرمایید در غالب اوقات اینگونه

.

است. البته درمورد جملاتی که از ایت الله خویی در نسبت به ابن عربی و

.

قیصری اوردید هم بگویم که بیچاره عرفا از این حرفها سنگین تر را خورده

.

اند و دم نزده اند. شما در یک جا یک توهین از جانب عارفی به یکی از فقها

.

بیاورید. ولی از اینگونه تعبیرات متاسفانه در زبان منکرین عرفان بسیار

.

است. اما عارف انها را محق میداند و به انها حق میدهد. دلیلش را هم در

.

نمط نهم اشارات (ابن سینا) با شرح خواجه نصیر الدین طوسی میتوانید

.

مشاهده بفرمایید. همین ابن عربی را که اقای خویی اینگونه مورد کلمات

.

نا بجا قرار داده اند، حضرت امام خمینی در خطاب به ملحدین و

.

سیاستمداران شوروی سابق با کلماتی عجیب میستاید و میگوید که برای

.

شناخت اسلام اگر نمیتوانید خودتان انرا درک کنید عده ای را بفرستم تا

.

کتب ابن عربی و شهاب الدین سهروردی را به شما بیاموزند. البته شهاب

.

الدین سهروردی راهم به جرم کفر به دار اوریختند. اما امروزه کتابهای او

.

در حوزه ها تدریس میگردد و حکمت او ورد زبانهاست. واقعا عجیب است

.

که ادعای مکاشفات و دیدن خوابها و رویتهای ملکوت برای منکرین عرفان

.

هیچ اشکالی ندارد.ولی مکاشفات برای بقیه دروغ و اباطیل و کفر و کلک

.

و... است.میگویید نه؟؟؟؟؟؟ پس به سیر برزخی همین اقای خویی که از

.

مریدان ایت الله قاضی طباطبایی بود یک نظری بیافکنید. یا همین اقای

.

بروجردی  و اقای کوه کمره ای و ... . یا همه را قبول کنید یا همه را مردود.

.

در هر صورت دوست عزیز بنده امیدوارم که از صحبتهای بنده نرنجیده

.

باشید و بنده را عفو کرده باشید. بحث علمی است و در مباحثه علمی

.

طرفین نباید از هم برنجند.

.

در اخر باز هم از شما برای صبر و حوصله تان کمال تشکر را دارم و

.

ملتمس دعای خیر هستم.

.

بماند برای بعد.





طبقه بندی: ..::مباحثات ۱::..، 

..::اشتراک گذاری مطلب.:..

اشتراک گذاری در بالاترین اشتراک گذاری در دنباله اشتراک گذاری در وی ویو اشتراک گذاری در کلوب اشتراک گذاری در گوگل ریدر اشتراک گذاری در خوشمزه اشتراک گذاری در فیس بوک اشتراک گذاری در فرندفید اشتراک گذاری در google buzz اشتراک گذاری در توییتر ایمیل کردن این مطلب

-:¦:- Weblog Themes By توحید و عرفان -:¦:-


Best Resolution => 1600 * 900


کلیه حقوق مادی و معنوی مربوط و متعلق به سایت توحید و عرفان است | طراحی => توحید وعرفان