تبلیغات
توحید و عرفان - تتمه مباحث اعجاز قران

توحید و عرفان
 
وبگو | پلیر ساده و زیبای پخش آهنگ

متن جانشین


✿بی تو مهتاب شبی باز از آن كوچه گذشتم ✿ همه تن چشم شدم خیره به دنبال تو گشتم ✿ شوق دیدار تو لبریز شد از جام وجودم ✿ شدم آن عاشق دیوانه كه بودم ✿ در نهان خانه جانم گل یاد تو درخشید✿ باغ صد خاطره خندید✿ عطر صد خاطره پیچید ✿ یادم آمد كه شبی با هم از آن كوچه گذشتیم ✿پر گشودیم و در آن خلوت دل خواسته گشتیم ✿ ساعتی بر لب آن جوی نشستیم ✿ تو همه راز جهان ریخته در چشم سیاهت ✿ من همه محو تماشای نگاهت ✿ آسمان صاف و شب آرام ✿ یادم آید تو به من گفتی : از این عشق حذر كن ✿ لحظه ای چند بر این آب نظر كن ✿ آب ، آیینه عشق گذران است ✿ تو كه امروز نگاهت به نگاهی نگران است ✿ باش فردا كه دلت با دگران است ✿ تا فراموش كنی ، چندی از این شهر سفر كن ✿ با تو گفتم حذر از عشق ؟ ندانم ✿ سفر از پیش تو ؟ هرگز نتوانم ✿ روز اول كه دل من به تمنای تو پر زد ✿ چون كبوتر لب بام تو نشستم ✿ تو به من سنگ زدی ! من نه رمیدم نه گسستم ✿ باز گفتم كه تو صیادی و من آهوی دشتم ✿ تا به دام تو در افتم همه جا گشتم و گشتم ✿ حذر از عشق ندانم. سفر از پیش تو هرگز نتوانم ، نتوانم ✿ یادم آید كه دگر از تو جوابی نشنیدم✿ پای در دامن اندوه كشیدم ✿ نگسستم ، نرمیدم ✿ رفت در ظلمت غم آن شب و شبهای دگر هم ✿ نه گرفتی دگر از عاشق آزرده خبر هم ✿ نكنی از آن كوچه گذر هم ✿بی تو اما به چه حالی من از آن كوچه گذشتم✿

 
نوشته شده در تاریخ پنجشنبه 13 تیر 1387 توسط مهم نیست

با سلام و عرض ادب خدمت کلیه دوستان بزرگوار : بنده از اینکه مدتی

.

نسبتا طولانی رو غیبت داشتم و توفیق حضور نداشتم عذر خواهم .

.

اما بحث اعجاز قران ما نا تمام ماند . امروز یه جمع بندی کلی از مباحث

.

بکنیم و یه مقدار جوابهای خنده دار و مسخره ای رو که به ما تحویل دادند

.

بررسی بکنیم و ببینیم که به چه نتیجه ای میرسیم .

.

راستش رو اگر بخواید ، بنده واقعا متاسف شدم برای افرادی که سنگ

.

دین رو به سینه میزنند و از طرف دیگه خودشون تبدیل میشن به بوق ضد

.

دین ها .

.

بعد برای توجیه حرفهاشون یه برچسب سنتی بودن  و یا بی عقل یودن یا

.

متعصب و احمق بودن به ادم میچسبونند و هر حرفی که دلشون بخواد به

.

ادم میزنند و میگن که شما نمیفهمید . جالبه بدونید که به هیچکدوم از

.

مشترکاتی که خودشون دائما سنگشو به سینه میزنن هم پایبند نیستند.

.

مثلا یکی از مشترکاتی که اقایون دائما از ان دم میزنند ، اجماع است .

.

اجماع علما و مفسرین بر اعجاز بودن قرانه . حالا اقا بلند شده و میگه که

.

بنده پایبند به مشترکاتم . اگر به مشترکات پایبندی ، مگه اجماع جرو

.

مشترکات نیست . اگر به عقل پایبندید لا اقل حرف عقلی رو از حرف غیر

.

عقلی تشخیص بدید.

.

بنده اصلا قبول ندارم که فردی حرفی بزنه و خودش ببره و خودش بدوزه و

.

خودش نتیجه گیری کنه و هر حرف مخالف رو رد کنه . ما استدلالات

.

خودمون رو اورده ایم . اقایون خودشون میتونن تشخیص بدن که چه

.

حرفی حقه و چه حرفی باطله . بنده در چند پست هم برخی از دلیلهای

.

منکرین اعجاز رو اوردم و رد کردم و هم به اثبات اعجاز قران پرداختم .

.

امروز هم مباحثم رو جمع بندی میکنم و یه کم از حرفهایی رو که به عنوان

.

پاسخ به استدلالات ما به ما تحویل دادند رو بررسی میکنم و بحث رو ختم

.

میکنم. بنده حاضرم به کسی که اهل پذیرش حرف حق باشه ، هرسوالی

.

که در مورد قران و اعجاز اون براش پیش اومده رو جواب بدم .

.

اما استدلالهایی که ما کردیم و جوابهایی رو که شنیدیم .

.

اولین استدلال من در مورد فصاحت و بلاغت قران بود که بنده احدی را

.

ندیدم که بتواند بر فصاحت و بلاغت قران کوچکترین خدشه ای وارد کند به

.

جز اقایای اوسعی . لازم به ذکره که بنده پای ایرادهای ایشون به فصاحت

.

و بلاغت کلی خندیدم و به هر اهل فنی هم که نشون دادم اونا هم کلی

.

خندیدند. دلیلش رو هم عرض میکنم خدمتتون . اول اینکه ایشون خیلی

.

قلم فرسایی کردند که اثبات کنند اصلا فصاحت و بلاغت قران نمیتونه ملاک

.

معجزه چون فصاحت و بلاغت از علوم بشری است و ساخته بشری . خدا

.

هم نمیتونه با علوم بشری به جنگ بشر بیاد. این حرف در نهایت سستی

.

است . چون به فرض اینکه بپذیریم همه علوم ادبی ساخته اعتبار بشری

.

است (که این حرف قابل پذیرش نیست ) باز هم اعجاز قران پا برجاست

.

بلکه اعجاز ان روشن تر میشود . چون در این صورت  خداوند با علومی که

.

ساخته خود بشرهاست به گونه ای حرف میزنه و سخن میگه که خود

.

بشرها از اول تا به اخر اگر همه علماشون جمع بشن ، نمیتونن دو خط

.

مثل اونرو بیارن . تاریخ تا به امروز این مطلب رو نشون داده و انکار این

.

حرف میسر نیست .

.

اما روش دیگه ای که ایشون برای رد اعجاز قران در فصاحت و بلاغت رفتند

.

، ایرادات ایشون به بعضی از مواضع قران بود . اینجا اوج خنده داری حرف

.

ها ست .

.

یکی از ایرادهای ایشون بود که گفتند من فردی از علمای چیذر رو

.

میشناسم که میگه قران اعجاز نیست . بعدش میگن که در امارات و کشور

.

های عربی علمایی سراغ دارم که میگن قران از نظر فصاحت و بلاغت

.

معجزه نیست . خدا وکیلی این حرفا خنده دار نیست ؟؟؟؟  بابا ما عمریه

.

که داریم در جامعه اسلام و مسلمین و بین علما زندگی میکنیم و همگی

.

گفتند که قران از نظر فصاحت و بلاغت معجزه است حالا چه جوری باید به

.

صرف حرف شما رو که : فلان فرد مجهول الهویه که معلوم نیست اصلا

.

حرفش چیه و دلیلش چیه و ... قبول کرد. واقعا مگه ما احمقیم که این

.

حرف رو قبول کنیم .

.

شکی نیست که فصح ترین مرد عرب حضرت امیر المومنین بود. تمام

.

علمای شیعه و سنی اعم از ادیبان زبان عرب از خود ادیبان عرب گرفته

.

تاعجم همگی متفق القول اند که امیر المومنین علی (ع) فصیح ترین مرد

.

تاریخ عرب بوده و تا حالا نظیر ایشون نیومده . حالا این فصیح ترین و ادیب

.

ترین مرد تاریخ در ادبیات عرب  قران رو از نظر فصاحت و بلاغت معجزه

.

میدونه . اما اقایون میگن که فلانی در چیذر گفته که من در قران فصاحت و

.

بلاغتی ندیدم . این حرف رو ادم باید کجای دلش بذاره؟؟؟؟

.

خود مشرکین از بس که در فصاحت و بلاغت قران متحیر شده بودند کلمات

.

قران رو کلمات سحر امیز و جادو میدونستند و نسبت جادو گری به پیامبر

.

میدادند. این حرفها که قابل انکار نیست .

.

اما از اشکالات فوق العاده خنده داری که بر فصاحت و بلاغت قران کردند

.

این بود که مثلا در سوره فیل واو عطف دوم ان سوره زائد است . بنده

.

هرچی نگاه کردم دیدم که این سوره یه دونه واو عصف بیشتر نداره . بعدا

.

گفتند که منظورم واو عطف دوم نبوده بلکه واو عطف جمله دوم بوده .

.

بنده در جمله دوم این سوره هم واو عطفی ندیدم . تنها یک واو عطف در

.

این سوره هست که مربوط به جمله و ایه سومه که اگر این واو نباشه

.

عبارات قران عطف به هم نمیشه و ترکیب فصیح و بلیغ نیست . شما این

.

سوره رو پیش هرکی میخواید ببرید اگر تونست وجهی بر زائد بودن این واو

.

عطف پیدا کنه از من جایزه بگیرید.

.

از سمت دیگه توی همین سوره ابابیل رو به پدر بیل ترجمه کردند . این

.

حرف ایشون از جکهای بزرگ تاریخی بود . ابابیل یعنی پرندگان دسته

.

دسته . حالا شما که فرق پرندگان دسته دسته رو از پدر بیل نمیدونید چه

.

جوری اومدید و میخواید در قران به فصاحت و بلاغت ایراد وارد کنید .

.

اما نکته عجیب دیگه اینکه ایشون سوره فیل رو داستانی مجعول معرفی

.

کردند که اصلا راهی برای اثباتش نیست. نمیدونم این حرف از کجا در

.

اومده در حالیکه شواهد تاریخی نشون میده که این داستان در سال تولد

.

حضرت رسول اتفاق افتاده و خیلیها این واقعه رو به چشم خودشون دیده

.

اند . میدونید که ان سال تولد پیامبر به سال عام الفیل مشهور بوده و وجه

.

این نامگذاری هم همین داستان بوده . از کسانی که این داستان به طور

.

کامل از زبان ایشون نقل شده جناب عبدالمطلبه و خیلی از افراد دیگه .

.

حالا نمیدونم اقای اوسعی به چه جراتی نسبت دروغگویی به قران دادند.

.

واقعا جای هزاران تاسف داره . ایشون ادعا کردند که کسی این واقعه رو

.

ندیده و همه اونهایی که اونجا بودند مرده اند. نمیدونم شاید راست بگن .

.

اما یه سوال باقی میمونه که : پس حتما مرده ها اون سال رو به نام عام

.

الفیل نامگذاری کردند و یا حضرت عبدالمطلب دروغ گفتند و همه کتب

.

تاریخی دروغ میگن و حرف شما درسته ؟؟؟؟؟ . و در همین زمینه

.

حرفهایی زدند که اصلا صلاحیت نقل اونها نیست .

.

اما نکته دیگه اینکه بنده برای مثال دو موضع از قران رو اوردم که این دو

.

موضع میتونه وجوه بسیار زیادی از تفسیر و ترجمه داشته باشه که هر

.

ادم سالم العقلی اونرو ببینه به اعجاز قران تصدیق میکنه . اما در کمال

.

ناباوری دیدم که ایشون سعی دارند اولا این حرف رو دروغ جلوه بدن . در

.

حالیکه در کتب مذکور هیچ تحقیقی نکردند و اصلا به اون کتابها نگاه

.

نینداختند. به عالمی که این حرفه رو زده بود نسبت بی شرف دادند و به ما

.

هم نسبتهایی دادند که ته حرفشون این بود که بنده احمق و نفهم

.

هستم .  ازسمت دیگه سعی کردند بگن که این وجوه تفسیری به تغییر

.

اعراب قران بازگشت داره و تغییر اعراب قران به تغییر در اصل قران

.

برمیگرده . در صورتیکه اصلا در حرفی که ما زدیم تغییر اعراب معتبر

.

نیست . اعراب قران را که نمیشود تغییر داد .بنده برای مثال گفتم که ایه

.

اول و دوم سوره بقره رویهم رفته میتواند (یازده بیلیون و چهارصد و هشتاد

.

و چهار میلیارد و دویست و پنج میلیون و هفتصد و هفتاد هزار و دویست و

.

چهل = 11484205770240) وجه قرائت داشته باشد یعنی این همه وجه

.

تفسیری صحیح میتواند داشته باشد . دلیل انهم در کتاب بیان السعاده ملا

.

سلطانمحمد جنابذی امده است . که اگر ترجمه انرا داشته باشید در ذیل

.

تفسیر ایه اول سوره بقره از صفحه 345 تا صفحه 387 نردیک به پنجاه 

.

 صفحه در اثبات این مطلب و محاسبه ریاضی برای بدست امدن عدد مذکور

.

نوشته اند. این کتاب در اکثر کتابخانه ها موجود است . جلد اول ترجمه انرا

.

بردارید و ببینید . بعد از تفسیر سوره حمد ، در ابتدای سوره بقره ایم مطلب

.

را اثبات فرموده اند . در قران نظیر این مطلب کم نیست و بسیار زیاد

.

است . شما اگر ان کتاب را ببینید ملاحظه میفرمایید که این مطلب اصلا

.

ربطی به تغییر اعراب ندارد. ما که چنین حجت واضحی را برای ایشان

.

اقامه کردیم ایشان کلی ما را مسخره کردند و احمق جلوه دادند در حالیکه

.

حتی یک نگاه به ان کتاب نینداخته بودند و اسم ان کتاب را هم نمیدانستند.

.

ایا این جای تاسف ندارد؟

.

جالب اینه که بدونید ایشون در جواب بنده و در برابر چنین حجت اشکاری

.

گفتند حتی اگر این حرف هم ثابت شود نشانه عدم اعجاز قران است . بنده

.

در این زمینه هیچ حرفی ندارم جز یک ایه قران که وقتی این مطلب از

.

ایشون دیدم فهمیدم که (إِنَّ الَّذِینَ كَفَرُوا سَواءٌ عَلَیْهِمْ أَ أَنْذَرْتَهُمْ أَمْ لَمْ

.

تُنْذِرْهُمْ لا یُؤْمِنُون‏ = كسانى كه كفر ورزیدند بر ایشان یكسان است چه

.

ایشان را اندرز بكنى و چه اندرز نكنى ایمان نخواهند آورد ) .

.

یا مثلا در اخبار های غیبی قران که برای ایشان مطالبی را اوردم باز هم در

.

کمال ناباوری با جوابهایی اینچنین مواجه شدم .  در هر جا و از هر

.

استدلالی که وارد شدم کلاماتی چنین سخیف را در جواب شنیدم .

.

اقایان میگویند هر کتابی از قران بهتر است . یعنی کتاب داستانهای ملا

.

نصرالدین و داستانهای تن تن و ... از قران بهتر است .

.

بنده دلیلهای خود را اورده ام و هیچ اصراری ندارم که کسی بپذیرد یا

.

نپذیرد. خوانندگان مطالب خودشان صاحب عقل و درایت هستند و فرق

.

مطلب صحیح را از غلط میدانند . بنده میخواستم تمامی حرفهای ایشان را

.

به بوته نقد بکانم و لی الان ان حرفها را به قدری سخیف و بی ارزش

.

میبینم که وقت گذاشتن روی انها را جایز نمیدانم.

.

اگر دوستان بزرگوار در وجوهی که برای اعجاز قران در پستهای قبلی

.

نوشته ام ، سوال یا ابهاماتی دارند بنده حاضر به پاسخگویی هستم .

.

اما بنده در طی مباحثاتم با اقای اوسعی سوالی در ذهنم ایجاد شد و ان

.

اینکه : چرا ایشون با این همه اب و تاب به دفاع از سخنان منکرین اعجاز

.

قران میپردازند و اینهمه اسناد نامربوط ( که اگر به هر اهل فنی نشان

.

بدهید در همان ابتدا به انه پوز خند میزند و حرفهای انرا باطل میکند) برای

.

سخنان پوچ منکرین جمع کردند اما حتی به نقد ایرادهای موجود در کلام

.

منکرین اعجاز نپرداختند. بلکه برعکس با انها همراه شدند.

.

بنده وقتی با این جوابهای ایشان مواجه شدم ، در یافتم که مباحثه با

.

ایشان هیچ سودی در بر ندارد که ( و من لم یجعل الله له نورا فما له من

.

نور ) .

.

البته به سر این ایه هم رسیدم که (إِنَّ الَّذِینَ كَفَرُوا سَواءٌ عَلَیْهِمْ أَ أَنْذَرْتَهُمْ

.

أَمْ لَمْ تُنْذِرْهُمْ لا یُؤْمِنُون‏ = كسانى كه كفر ورزیدند بر ایشان یكسان است

.

چه ایشان را اندرز بكنى و چه اندرز نكنى ایمان نخواهند آورد ) .

.

واقعا قران چه زیبا از روانشناسی افرادی که کفر ورزیدند برای ما سخن

.

گفته است .

.

بنا براین ادامه مباحث را جایز نمیدانم و جز اتلاف وقت چیزی نمیدانم .

.

اما بنده تصم



طبقه بندی: ..::خانه::..، 

..::اشتراک گذاری مطلب.:..

اشتراک گذاری در بالاترین اشتراک گذاری در دنباله اشتراک گذاری در وی ویو اشتراک گذاری در کلوب اشتراک گذاری در گوگل ریدر اشتراک گذاری در خوشمزه اشتراک گذاری در فیس بوک اشتراک گذاری در فرندفید اشتراک گذاری در google buzz اشتراک گذاری در توییتر ایمیل کردن این مطلب

-:¦:- Weblog Themes By توحید و عرفان -:¦:-


Best Resolution => 1600 * 900


کلیه حقوق مادی و معنوی مربوط و متعلق به سایت توحید و عرفان است | طراحی => توحید وعرفان